tisdag 1 januari 2008

Nyår

  • Jag började dagen med att tabba mig enormt, går upp klockan fem med tanken "klockan är prick, jag måste duscha nu". När jag kliver upp i trappan kvart över så väcker jag mamma och hon frågar vad tusan jag gör uppe, jag konstaterar hur fel jag har och sover i en timme ungefär
  • Jag hetsjobbar 08-16:15
  • Åker hem, packar, åker iväg
  • Apa-halt på vägen till Linköping och jag blir försenad, blä!
  • Mycket succéfullt lagar jag, totte och Linda mat i deras lya vid majelden.
  • Kvinnan i femte elementet är en perfekt skapad varelse
  • "Jocke, du har varit utan din telefon typ tre timmar, hur mycket kan du ha missat?"
  • Fem missade samtal, ett nytt sms
  • Som vanligt krånglar min smsbiljett
  • Men tack ändå Astrid, för att du har försökt lära mig
  • Bussresa dit, hittade nästan direkt och fick ett varmt välkomnande
  • Träffade alla människor och allt så
  • Jag har fortfarande glömt namnet på det Elin hittade åt mig.
  • Men det var något fransk och d:et i slutet skulle inte uttalas
  • Jag kände mig väldigt duktig på engelska
  • Totte blev tydligen hotad
  • Jag trodde aldrig jag skulle ha ett aktiesamtal med Emil
  • "Ambulansnyåret"
  • Bollinger var väldigt gott för att vara champagne och jag sa ju att det skulle behövas mycket glas, även ifall det var lite imma på dom
  • Raketer och smällare är ganska roligt
  • Enligt vissas utsago kan man tvinna ihop dom och kasta.. Uppåt
  • Jordens bästa Emil skjutsade hem oss
  • Somnade till SouthPark filmen och sen minns jag inte så mycket mer tills jag vaknade
  • Delicato-bollar till frukost
  • Försök att få igång Diablo II
  • Jag ljög för dig, det borde ha synts på mig
  • Jag fick med mig min halsduk som legat i linköping några veckor
  • Åkte smidigt och obemärkt förbi en poliskontroll på hemvägen
  • Mat! Sömn!
  • Gott nytt år på er
  • Tack Riffer
  • Länk till bilderna


4 kommentarer:

Anonym sa...

Yo! Tack själv för att ni kom trots att jag knappt minns det ;-) Halsduk säger du: Var det den randiga stickade som legat hos mig ett tag? GOTT NYTT ÅR igen på dig!

Elin sa...

Pernod var det. Pernååååå! ;) Konstigt att jag inte fastnat på en enda bild, hahaha! Gott nytt!

/J sa...

Riff: Du fastande på mina kort så jag tror att vi måste varit på samma fest, även om även mitt minne sviker mig lite. Fel halsduk, den här var svart och låg hos T&L.

Elin: Pernåååå var en spännande upplevelse, är det till för att shottas? Nåja, jag fastnade inte på en enda bild från dig heller

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.