söndag 6 april 2008

Mjölbys nattliv

Sedär, jag skrev inte ens att det var en hatblogg mot Mjölbys nattliv. Efter denna fantastiska "personalfest" så banlyser jag härmed mig själv against mjölbys nattliv.

Det hela började dock ganska bra, jag och Amanda kom försent men var ändå först till Åsas förfest. Jag blandade en riktigt god Harwey Wallbanger, (Något som krogfolket aldrig lyckats med.) Efter det kom Emma och Camilla, (just n ska jag slyta lyssna på Just D)

Vi satt och pratade och jag anklade hårt Åsas msuiksmak för att vara så långt ifrån mig man bara kan komma. Straxt efter dök Sussie upp, en högst vacker blond kvinna som jag tror var förlovad men nåja, (här tänkte jag skriva att det inte hindrat mig förut men jag är osker på just förlovnigsbiten.) wEfter mycket tjejsnack från deras sida och genomlyssnade av GES senaste skiva från typ 97 så skuylle vi ut och jag och amanda förslker få med de andrera på linköpingsturen men de vägrar.

På väg till Mjölbyparken så träffar vi lite folk på motvägen mot oss (ursäkta svenskan, jag vet att lärare och lärarstuderare läser det här) som säger att det är en privat buggafton på parken, fönstertittabnde senare gjorde att vi gav fan i det och forsatte mot "kinesien" som enligt Åsasutsago var vra, det var uruselt och det fanns inte ens ögongodis. BLÄ!

Felet på Utelivet i Mjölby

  • Enligt amanda: "Det var ju tråk, allting"
  • Jockes version
  • Medelålder på 35, detta efter 6 personer på 19-21 entrat lokalen
  • Apadålig musik
  • Inget ögongodis
  • "Typ ful kvinna" börjar tafsa på mig utan att hälsa
  • Bläkiga drinkar
  • Oseriös garderob, jag fick typ nummer 11 vid 01 tiden. skaffa kundgrupp ,idioter
  • de kunde inte blanda drinkarna jag bad om
  • Jag kan komma att radera det här imorgon, Tills dess
  • Love all, trust a few, do wrong to none

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag tycker inte du ska radera detta, bra beskrivning av Mjölbys så kallade nattliv. Att det är skrivet kl 02.12 gör det hela ännu bättre. Heja Farbror Joakim ;-)

Elin sa...

Som utbildad svensklärare kan jag meddela att svenska och fyllesvenska är två helt olika språk. ;) Bra jobbat, Calle-Phille! :D

Anonym sa...

Klockren analys av nattlivet i MJÖLBY. : S