lördag 21 juni 2008

Midsommar

  • Jobbar 08-15:15
  • Har när jag vaknar, inte en aning om hur kvällen ska spenderas
  • "Åsa, vad händer ikväll då?"
    - "Jag vet inte, det lutade åt en grillkväll i boxholm men det blir inget grillning så de vet inte vad de ska göra"
    -"Har du andra planer då?"
    -"Njae, vad säger du om öland?"
    -"Det låter långt borta"
    -"Men det blir kul"
    -"Öland då?"
    -"Öland"
  • Eftersom vi skulle iväg så försvann ni från jobbet straxt innan stängning och plockade med oss färdkost i form av återstående bakeoff-brödet
  • Kvinnor har en förmåga att aldrig passa tider, som de själva sätter
  • "Jag gjorde en liten tabbe, tältet är kvar hos mina föräldrar"
  • Jag körde dit, hon hem
  • "Varför har du en blomma där?"
    -"ehh"
  • Åkte dit på 2,5 timmar, hem på 4
  • Groggade alldeles för starkt
  • "Åsa, våra vänner är väldigt olika"
  • Nåja, efter alkoholintag blev det dans på marken, bordet och husbilstak
  • Det kan komma bilder på bdb, har inte bestämt mig än
  • "Du har alltid varit en svärsmordröm, så skönt att se dig göra dethär"
  • "Vem var det?"
    -"Jag vet inte, men det gick inte ens supa henne snygg"
  • Varför ringer jag jämt massa folk när jag är full?
  • Ta hand om och trösta folk, jag tror det är lite av min grej, åtminstonde de som står mig nära
  • "Mat, har ni det? Jag vill ha det!"
  • "Vart är bilen?"
  • Hittade den... Efter ett tag
  • Gentlemannamässigt låter jag kvinnan sova i baksätet och sätter mig själv i ett ganska kasst sovläge menmen, några timmar blev det nog
  • Frukost i baksätet
  • Festivalkänsla som inte passar mig
  • Tysklandsprojektet börjar ta fart nu
  • Hemfärd tillslut och hämtade solglasögon i linköping
  • "Snott dom alltså?"
    -"Jag har bara inte betalat dom än"
  • Och nu efter några timmars bilfärd, Öland, linköping, mjölby och sen hem och varit på flykt typ 36 timmar så har jag tagit en av jordens skönaste duschar.

Iövrigt fick jag ett väldigt stort leende som svar när jag bjöd en sommarjobbare på lunch. whowha!

Inga kommentarer: