söndag 24 augusti 2008

Jag borde skriva något

Uppdateringarna lyser med sin frånvaro, jag är halvsjuk, i värsta fall döende. En manlig förkylning har satt sig i kroppen och det finns ingen logik i att ligga på sjukhus för brutna ben och dylikt när detta gigantiska virus besöker ens kropp. Fruktansvärt!

Jag pratar inte så mycket, överlag. Jag har svårt att leda telefonsamtal men är tacksam att det finns de som gör det bättre, jag förstår inte hur folk kan tycka illa om att prata i telefon. Jag tror det mest handlar om att de inte har hittat de rätta människorna att prata med än.

Jag lyssnar desstu mer, och läser. Just nu Giggs självbiografi och en konspirationsteori om att Kina manupilerade tiderna i OS för att få just deras OS attraktivare. Kanske är det så, det går också se till att Phelps (8 OSguld) är sponsrad av Omega som sköter tidtagningen i simningen.
Men troligtvis är det inte så, jag är bara uttråkad.

Jag kanske borde åka utomlands snart igen, det har inte blivit av iår och det är en tradition som är för bra för att svika, London igen kanske? Det är fint vid vintern.

Jag har en uppfostran i att vara ganska PK, jag är, eller det börjar gå över men ord som negerboll och blatte har inte funnits i mitt vokabulär förut, kanske inte nu heller men jag reagerar inte på när jag ser det. När dessutom media erkänner att de mörkar "vissa" namn i artiklar för att "ett visst" parti skulle dra fördel av det gör att jag tycker det är värt att rota lite i. Är det verkligen en sådan stor mörkläggning? https://www.flashback.info/showthread.php?t=730815

Annars mår jag bra tack, har hunnit med två winnerbäckkonserter, ser fram emot Coldplay i september, träffa Johanna, Utgång på lördag, spela fredag, få kläder av bror lördag, United-match imorgon och förkylningen släpper förhoppningsvis snart.

Jag har skaffat en facebook också, det var inte till privat bruk från början men jag tror det kommer bli så ändå.

Dagens låtar: Lars Winnerbäck - Söndermarken (Sommarturné 08, Linköping)
Lars Winnerbäck - Elden (live, vinterturné 07)
Offspring - Hela Smash-skivan


Iövrigt önskar jag mig den här http://www.tradera.com/Brant_krut_1_LP_skiva_med_Lars_Winnerback_saljes_-auktion-70745307 när jag fyller.

Peace!

Sådär jättepersonlig befann jag mig i ett känslomässigt kaos under förra lördagen i huskvarna. Men jag visste inte om det, utan fick det berättat för mig under hemfärden. Tack O!

Inga kommentarer: