söndag 23 november 2008

Sommarprat, Martin Kellerman

"Sen dess har mitt liv sett ungefär likadant ut
Jag har i takt med min framgång byggt upp en trygg bubbla runt mig där jag har det precis som jag vill ha det.

Jag har ingen flickvän så jag kan inte bli dumpad.
Jag har ingen chef, så jag kan inte få sparken.
Jag har pengar, så jag behöver aldrig göra någonting jag inte känner för.
Jag har precis dom vänner jag vill ha, och gör precis vad jag vill, mest hela tiden.
Och ju mer böcker jag säljer, desto tätare blir bubblan.

Min dröm är att köpa en ö där jag kan bo med mina kompisar.
Vi ska jobba ihop, odla våran egen mat, brygga våran egen öl och odla vårat egna gräs.
Vi kommer ha det skitmysigt på vår lilla ö .

Vi kommer vara som en stor familj, fast en familj där alla gör som jag vill, och ingen kommer kunna flytta därifrån.
För jag ska bygga en mur runt,
och sitta på en kulle med en bössa"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! :) Ja, det var så lite. Kände att du förtjänade en liten plats där. Okej, skönt att ta det lugnt ibland också. Jo jag har det helt okej, lite stressigt men det går.

Låten. Jag älskar piano musik. Det är så otroligt vackert. Hon sjunger så där lugnt och skönt att man inte behöver anstränga sig. Haha, jag gillade låten :) Vem är det som sjunger?