söndag 7 juni 2009

Analys

Jag sticker ut hakan lite och gör för första gången en politisk analys direkt från hjärtat efter kvällens resultat är snart klara

PP:s 7 % är glädjande för många, de fick min röst i ren protest mot TPBdomen och för att jag ärligt talat inte satt mig in i de andra partiernas frågor på samma sätt som jag kommer göra under riksdagsvalet. Å den andra sidan är det rent ut sagt pinsamt att 7% av våran rösträttiga befolkning tycker att integritet är den viktigaste frågan i hela EU-parlamentet.

10 % av de kära röstarna kom på att junilistan inte alls var ett bra alternativ och svek nu sitt parti som de troligtvis aldrig hade något riktigt koll på alls, samma öde kan vänta PP men om inget förändras så har jag svårt att se det så.

S hamnade till mitt stora förtret på närmare 25 % vilket i min mening bara bevisar hur dålig ledare Mona är då nu många väljare gick tillbaka att rösta på ideologin istället för ledaren.

Det skiljer 1,3% på de som vill lagstifta fram jämställdhet och de som tycker att det börjar bli dags att ifrågasätta invandringspolitiken.

Vänstern gick det ju som det gick för, kanske inte helt förvånande.

Miljöparitet är otroligt starka, grattis hippies ;) Jag vet inte, en liten knuff åt det hållet kan vara till godo men allvarligt, ifall ni får precis som ni vill har inte samhället någon större överlevnadschans.

Förövrigt så tar (S)(V)T mycket hellre in Schyman än SD:s representant till studion, jag sympatiserar inte speciellt mycket med de sistnämnda men att kalla det fri television och demokrati när ett parti så tydligt blir undanskymt och frågorna tabubelagda så är det ett skämt, inget annat.

I övrigt hade Marx fel, otroligt fel.



Dagens låtar: The White Stripes - Seven Nation Army
SAMT Embee feat Nina Ramsby - Desire to be Free

1 kommentar:

Anonym sa...

Något som jag aldrig har förstått är vänsterns (extrem såsom etablerad) vurmande för Islam. Samtidigt som man försöker profilera sig som för jämställdhet och mot sexism, så slår man sig för bröstet och värnar mångkulturalism och tolerans mot andra kulturer, även om dessa skulle innehålla kulturyttringar som helt strider mot det västerländska samhällets lagar och normer.

Mona Sahlin, (S)tolpskottens mästare, lyckades med detta själv senast för några veckor sedan då hon 8 mars firade Internationella Kvinnodagen och den 14 mars firade hon Kurdisk Nyår (vi minns väl alla Pela, Fadime och förra årets “fall från balkong”?). När vi ändå talar om Sahlins bravader, vem kan glömma hennes besök till Södermalmsmoskén?

Förklara er vänstern, varför påstår ni er stå upp för kvinnors rättigheter när ni samtidigt fjäskar för islam?