fredag 30 november 2007

Skivsamling

  • Man fick med videon till "Ett brev"W.D.M.D av Timbuktu, en låt som inte släpptes på skiva förrens 13 månader senare och då på plattan The Botten Is Nådd
  • Totalt 87 Skivor, Kanye West - Gradution ligger kvar i min och räknas inte in
  • 63 plattor är av svenska artister/grupper men bara 31 av innehåller delvis eller helt svensk text
  • Jag har 2 kopior. Kent - Du & Jag Döden, varav den ena är bränd samt Coldplay - A Rusch Of Blood To The Head, Som berodde på min klantighet och iver när jag inkasserat min första lön från OK/Q8
  • Looptroop - The Struggle Continues hittade jag bakom hela samlingen när jag tog ut den idag, den har varit saknad
  • Jag saknar fodral till Travis - The Man Who, och som komplement så fattas skivan O.K Computer med Radiohead ifrån sitt fodral och jag har verkligen inte en aning om vart den kan vara.
  • Jag saknar också Efter Nattens Bränder med Lars Winnerbäck som egentligen är borta sen bra länge.
  • Jag misstänker min bror för att ha några av mina skivor i sin ägo, minst två Clawfinger plattor samt en live-skiva ifrån Offspring som jag glömt vad den heter men är mestadels grön på framsidan och av de vaga minnena jag har väldigt dåligt inspelad
  • Jag har även två Isola skivor varav den ena är på engelska, jag köpte den ihop med min bror och vi skulle "dela" på den, hur man gör det är för mig ett mysterium
  • Skivor jag inte lyckats få tag på än är Tanya Stephens - Gangsta Blues som inte går att få tag på i Sverige och jag inte vågat beställa från utlandet
  • Jag skulle verkligen vilja få tag på Lars Winnerbäck - Live, bara för dig vilken har släppts i ytterst begränsad upplaga, Just nu finns den på tradera dock, ska hålla koll på den LÄNK
  • Jag äger två LP: Promoe - Songs Of Joy & Looptroop - Punx Not Dead
  • Över 90 % av skivorna har jag köpt själv
  • Det är bara 3-4 som jag köpt utan att ha laddat ner först, bland annat SAIAN SUPA CREW - Hold Up & Anna Ternheim - Separation Road
  • Den första som jag skaffade själv är Singeln Natalie Imbruglia - Torn, för många årsen min absoluta favoritlåt och kolla bara hur kvinnan ser ut, Gosh!
  • Den mest unika skulle jag tro är Bränt krut Vol. 2 av Lars Winnerbäck
  • Den senaste jag köpte var Kent - Tillbaka till Samtiden, och de jag funderar på är Introducing... Hello Saferide med Just Hello Saferide samt The Hives - Black And White Album.
  • Kompletta skivsamlingar av de skivor som finns för allmänheten är : Lars Winnerbäck, Timbuktu, Moneybrother, A Camp, Helt Off, Säkert och Anna Ternheim.
  • Under tiden jag organiserade det hela så lyssnade jag igenom första skivan B-sidor av Kent
  • Bilder

Inga kommentarer: