fredag 2 maj 2008

Jobbigt

Jag befinner mig just nu i en otroligt svår social situation, jag ska ringa vårdcentralen om min vagel jag har haft allt för länge. Följande problem skapas då i min hjärna:

  • Hur ska jag presentera mig? Det är betydligt smidigare att ringa, då vet jag när jag får tid och allt det där. Är det Jocke, Joakim eller kanske hela alltet med mellannamn och blablabla
  • Tänk om det är min granne som svarar, då känns det jättejobbigt att presentera sig, eller lite annorlunda åtminstonde
  • Jag har inte en aning om vart jag har mitt patientkort, behövs det? Jag tror jag har ett EU-sjukförsäkringskort, räcker det?
  • Jag har dåligt med tid, ska jag prioritera det här som egentligen inte stör mig så mycket över jobbet som jag inte besökt på en vecka?
  • Tänk om de säger "Nej, vi strejkar"?
  • Tänk att jag skriver det här när jag vet att det bara är dumt, jag kommer ringa nu och hinner inte få någon hjälp härifrån, dessutom vet jag att det egentligen inte är något problem utan det är bara ringa.

Social fobi? Telefonskräck? Blyghet?

Inga kommentarer: