tisdag 17 juli 2007

Semesterblogg

Min första semester någonsin påbörjades idag, idag kändes den ganska välbehövlig efter levt ganska hårt de senaste dagarna

Onsdag: Bongo Bar i Jönköping med Paula, Oscar, Amanda och två till jag inte kände
Torsdag: Mina föräldrar åker på semester och jag har plötsligt ansvar för hela gården, jobbar eftermiddag
Fredag: Gå upp straxt före åtta och gå runt i hönshuset, jobba 10-20:15
Lördag: Gå upp klockan sex och gå runt i hönshuset, börja 8 på ICA och jobba till två. Efter det ringer pappa och jag måste ut i hönshuset igen då det tydligen bråkar för Josse. Sen vidare till huskvarna (Det går mindre än en timme mellan ödeshög-hönshus-matlagning-ombyte-uppfräschning-ödeshög) komma en timme för tidigt till parken, bli utslängd av vakten, åka runt i Huskvarna, komma in och se tre väldigt bra konserter, Bongo Bar igen, känner tydligen vakten, åker hem snabbt, i säng vid nolltvå
Söndag: Jobbar åtta till arton och mina föräldrar har kommit hem när jag kommer hem från jobbet ganska så sliten

Nu är det återigen måndag och jag började dagen med en rejäl sovmorgon, när jag vaknade runt elvatiden hade jag två sms och ett obesvarat samtal. Då har man antagligen sovit för länge.
Gick upp och duschade, språkade lite med bror och klädde på mig för att sedan äta korv och stroganoff. Senare åkte jag och bror till ödeshög, fixade en ny dosa åt honom på banken och käkade glass på det fantastiska "Bynns kiosk och spel" Ingenting hade förändrats och han bad mig flytta härifrån så snabbt som möjligt. Jag sa inte emot även om jag just nu trivs väldigt bra på jobbet...

Sen åkte vi hem, klippte gräset. Sara kom och Henke fick inte spela dator längre, vi åkte ner till golfbanan och slog lite på rangen, körde korthålsbanan och resultatet beskrivs bäst i min bitterhet på vägen hem. Sen grillade vi lite korv som vi åt på altanen, slutade det med att vi satt vid köksbordet, några drack vin och småpratade lite.

En väldigt bra semesterdag för att vara den första. Imorgon kanske det blir överraskningar ;)

Dagens låt: Säkert! - Vi kommer att dö samtidigt
Lördagens citat av ovannämda band "Någon från Schlagerfestivalen kontaktade oss och bad oss skriva en låt, vi skrev en skitbra låt... Som de nobbade, här kommer den"

Inga kommentarer: