söndag 2 september 2007

En typiskt Jockegrej

Dagen innan du går upp i tjänst (mer timmar och större ansvarsområde) ska inte spendeas följande
  • Vakna framåt elvatiden efter igentligen för många timmars sömn

  • Gå upp vid halv ett

  • Duscha länge och glid runt i morgonrock över en timme

  • Få maten serverad och ät dig lagom mätt

  • Gå upp och se en totalt värdelös film (Gangster)

  • Se när Arsenal vinner och bli deppad över det

  • Se när Chelsea förlorar och bli glad över det

  • Slöspela BF2 och inse att det inte är någon utmaning längre

  • Äta glass

  • Sitta vid msn flera timmar

  • Tänka på hur lite sömn man får

För när du gjort det här under dagen och inte ens Moneybrother - Just another summer har kunnat pigga upp mig. Jag har varit totalt slö hela dagen för att jag verkligen gjort så lite som möjligt.


Vid tio tiden så vänder det dock, väldigt pigg, börjar gunga med i musiken och får en otrolig lust att planera veckan, lyssna igenom massa skivor och inte minst försöka komma på vad tusan man ska göra med alla småmynt som ligger i lådan. (Läste ett jätteroligt tips om att lägga dom i en pissoar på en nattklubb och kolla hur lång tid det tar innan någon tar dom.) Så nu ska jag försöka sova, Nokia säger mig att jag inte är i närheten av mina åtta timmars sömn ikväll heller.

Dagens låt: Radiohead - Nice Dream
Dagens låt2: http://www.myspace.com/looptrooprockers

(Jag är kvar i mitten Gunnarsson, samt så börjar jag få fram bevis för våran konspirationsteori ;) )

1 kommentar:

Anonym sa...

Grr hatar ansvar,, göddigast att bara glida på jobbet.
Om man ska ha ansvar ska man ha rejäl lön också annars kan det va :D