torsdag 3 maj 2007

BläBläBlä

Okej, andra försöket, när jag skulle publicera den förra så valde min dator att stänga ner alla fönster (inklusive Winamp), kan någon förklara för mig hur det gick till? hursomhelst skriver jag om det, i en ännu bittrare version, bara för att jävlas.

I tisdags kväll efter jobbet så ringde Johan till mig, en gammal klassakamrat sen handelstiden, Johan är numera ganska högt uppsatt inom kampanjer/erbjudanen på spelbolaget Bet24. Efter ha småpratat i tio minuter så kom jag ängtligen på vem det var och sen så erbjöd han mig helt sonika ett jobb. Tredjeman på avdelningen, hyffsad löneökning, väldigt lägre skatter och konstant värme.
Men eftersom Murpys lag*1 verkar följa efter mig så nämde Johan att det inte var helt säkert att han kunde plocka in vem som helst. Senare på onsdagen ringe jag Johan för att höra om allt var klart, jag kunde ta tjänstledigt och boka resan. "Fick du inte mitt sms? Det är vissa planändringar, VD:en började bråka och sa att vi inte behövde någon mer, trotts att vi just nu jobbar 70timmarsveckor på avdelnignen"(Läs rubrik)

Jag var alltså väldigt nära att slippa Ödeshög, förvisso trivs jag på ICA och tjänar bra för min itbildning/ålder men Malta vinner kampen med ungefär tre Empire State Buildning längder.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Jaha. Snöpligt. Tråkigt. Ledsamt. Rättvist.Eftersom jag inte kan kritisera Milan för någonting fotbollsmässigt (satan i gatan vad bra dom var i första halvlek!) får jag falla tillbaka på att Milan egentligen inte skulle ha spelat CL, utan Berlusconi köpte platsen. Antagligen dyrt som bara den men hey, det kanske finns någon sorts korruptionsrabatt vilken Milan mer än väl kvalificerar sig för.En annan ljuspunkt i mörkret är att nu ligger vägen öppen för ligaseger. Som bekant vinner CL-segraren aldrig* ligan. Vilket tyvärr öppnar dörren på vid glänt för Liverpool men jag är optimistisk. Milan är ett mycket, mycket, MYCKET bättre lag än Liverpool.

*1 gång av 20 är aldrig.


Att det känns tomt är väl en underdrift att säga. Vet i fan om vi nånsin lär oss av misstagen när vi spelar i europa. Hela matchinledningen visade vilket helvete denna kväll skulle bli. Att vi skulle spela så pass lamt under egentligen hela matchen är inte annat än obeskrivligt jobbigt att konstatera. Visst, Milan är ett mycket bra CL-lag, inte tu tal om det. Men vi BJUDER ju för fan inte ens upp till dans. Var fanns viljan, passionen, agressiviteten, löpviljan, hjärtat etc i dagens lag. Ingen, inte ens Rooney hade elden i ögona. Jag kan acceptera en förlust, men inte fan utan att vi krigar som djur till sista minuten. Taktiken eller om det ska kallas taktik att sitta med mittfältet 2m framför egen backlinjen var dödsdömd och staffade sig rejält. Varje gång Milan gjorde ett inspel så var det höngsgård i försvaret. Båda målen sker pga att det är misstag från våra spelare där vi blir bolltittande och glömmer att markera. Sen att Milan skapade bra chanser att göra mål i övrigt hör inte hit. Vi bjuder på båda deras första mål, igen.Ingen bortförklaring, men Milan gjorde precis som Foolsen i helgen o vilade massor med spelare till skillnad från oss som hade en svår bortamatch mot Everton. Kanske inte en bortförklaring, men ändå en del av orsaken till att vi verkade sakna både energi och löpvilja. Om jag ska med mig en enda positiv sak från denna match är det att Saha verkar vara fit to play och eventuellt kommer Ferdinand att finnas med i helgen så han kan reda upp hönsförsvaret som funnits senaste tiden.Men till skillnad från Moanhino ska vi vara stor i nederlagets ögonblick o gratulera Milan och lyckönska dom i finalen. Bästa laget vann idag och över två matcher. Gör er plikt, rädda världen från farsoten som scouserpacken orsakar.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Murphys lag

*1 Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.
Murphys första lag:
Ingenting är lika lätt som det ser ut.

Murphys andra lag:
Allting tar längre tid än du tror.

Murphys tredje lag:I all vetenskap kommer allt som kan gå snett att gå snett.

Murphys fjärde lag:Om möjligheten finns att flera saker kan gå snett, kommer den som orsakar mest skada att faktiskt att gå snett.

Murphys femte lag:
Om någonting absolut inte kan gå snett, gör den det ändå.

Murphys sjätte lag:Om du upptäcker att något kan gå snett på fyra olika sätt och vidtar åtgärder för att förebygga dessa, kommer ett femte sätt som du fullständigt oförberedd på omedelbart att dyka upp.

Murphys sjunde lag:
Om du låter allt gå sin gilla gång, kommer det att gå från dåligt till sämre.

Murphys åttonde lag:
Om allting ser ut att gå bra har du uppenbarligen missat nåt.

Murphys nionde lag:
Naturen står alltid på det glömda misstagets sida.

Murphys elfte lag:
Det är omöjligt att göra något idiotsäkert eftersom idioter är så genialiska.

Nowlans teori:
Den som tvekar missar inte bara chansen, utan även motorvägsavfarten.

O'Tooles kommentar till Murphys lagar:
Murphy var optimist.

Om ni nu har tagit er ner ända hit så ska jag avsluta min butterhet med en lista jag publicerade på Lunarstom för ett bra tag sen. Enjoy

*Folk som smaskar
*Gulliga barn i filmer (Notera i nästa film du ser hur barn konstant framställs som underbara varelser. Gärna med löjliga röster och stora, blonda pottfrisyrer) ((Förövrigt så hatar jag inte småbarn som skriker längre, iaf inte hela tiden, lite bra är dom))
*Folk som demonstrerar utan att egentligen inte vad de demonstrerar mot
*Folk som heter förnamn i efternamn (Varför döpa någon till Anders Marcus, Peter Henke, Rolf Martin, Martin Rolf o.s.v.? Dålig fantasi, ont om tid eller bara hjärnsläpp?! Basketspelare är av någon anledning överrepresenterade)
*Korkade insändare i tidningen Metro (Syftar på insändare av typen: "Sverige bör skänka 10 miljoner till Afghanistan för att rädda hemlösa apor" Har du inte redan läst så misströsta ej. Det kommer en ny tiding imorgon också)
*Folk som pratar högt i sin mobil (Undantag de som måste)
*Föråldrade tanter i filmer (vissa likheter med de gulliga barnen. Här är dock konceptet omvänt. Ta en vanlig medelålders dam som ser någorlunda snäll ut. Färga hennes hår råttgrått och sminka hennes ansikte så hon liknar ett russin. Placera en käpp i hennes hand, sätt upp det grånande håret i en knut och vips har vi en föråldrad tantjävel som vi kan tycka synd om och känna sympati för i filmen)
*Folk som inte lyfter på fötterna när de går (Neandertalande egoister med apliknande, framåtlutat gång. Kommer hamna i helvetet när de dör)
*Magväskor (Fast det är lite coolt om de innehåller nycklar till 50 lägenheter)
*FOLK SOM SKRIVER I VERSALER
*Konservativa människor (”-Scrollmus? Vad ska jag med en sådan till? Cd-spelare? Fjärrkontroll till teven? Hujedamig för utvecklingen. Bättre var det förr”)
*Sär skrivningar
*Uttrycket ”tack snälla!”
*Förstärkta bestick- och tuggljud i filmer (Vi ser och förstår att det äts i filmen. Så varför förstärka ljuden av mat genom att placera mikrofoner på besticken? Larvigt och fruktansvärt irriterande)
*Ordet te med ”H” (Ja, det är drycken te jag syftar på. Tee, the, té, thé, teé. Får för min del stavas hur som helst bara jag slipper se bokstaven ”H” i ordet. Vem bestämmer!?! Kungen? Horrace??
*Glasögon, kombinerade sol och vanliga (Kajjan i Hipp-Hipp har det. Flanders i Simpsons har det. Dubbla glasögon. Alltså ett par glasögon som med ett enkelt handgrepp förvandlas till solglasögon genom att de mörka glasen helt sonika fälls ner över de vanliga. Kan mycket väl vara det fulaste som någonsin uppfunnits) (Det finns undantag)
*Ernst Billgren
*Folk (läs kvinnor) som står och tjattrar i hissen/rulltrappan och stannar i dörren/slutet och blockerar för alla andra!*Tjockisar.Stark benstomme my ass! Tjockisar är vad de är.Speciellt de som tar sig fram ett par cm/h. Vagglar sig fram liksom...
*Äldre personer, gamlingar, som går i en ääääännnnuu slöare fart än de ovannämnda tjockisarna. Ruggigt när det är rea inne på ICA och man får gå slalom, och akta sig för att inte ha ner dem, för att komma till chipsen. (Jag äter inte chips)
*Jag hatar ungar som leker högljut, skriker som om dom skulle bli mördad
*Folk som hackar på personer som har dyslexi
*Dokusåpor
*Föräldrar som tar med sina jävla dräglande o skrikiga ungar till affärenInte nog med att hela jävla barnvagnsekipaget tar upp en jävla plats så sitter ungarna o skriker sönder halsarna så det skär i öronen på alla runt omkringInte fan lugnar föräldrarna ned sin avkomma utan låter dom skrika för fulla muggar (Okej, jag ska sluta nu)
*Pojkband
*TV-serier som har skrattmaskin. Blir helt galen när man hör skratten, så jävla fejkat
*Kassa översättare på femman och trean
*Folk som tror att de är så jävla duktiga på musik bara för att de lyssnar på Radio Rix/NRJ/annat skit hela dagarna.
*Folk som läser över nacken
*Folk som bjuder mig på saker men sen inte accepterar ett nej. Jag skiter ifall du tycker öl, te, kaffe etc. är gott. Det är inte skäl nog för att jag ska dricka skiten!
*Folk som röker.
*Uppklädda jävlar. Den är en sak att vara hel och ren. En annan att tvätta bilen i smoking och lackskor.* Okända människor som står 2 cm från ansiktet och pratar.
*Folk med ett ljudsystem i bilen som är värt mer än bilen
*Folk som klagar på priser och prutar. Antingen accepterar man priset eller så avstår man affären. Den som satt priset på varan anser att det rätt. Köp hos någon annan om det inte passar. Jag skiter fullständigt i om något kostar 4995 eller 4895.
*Folk som är stolta och tycker det är lite häftigt att bo i Stockholm, London eller någon annan håla. Ska man bo i en storstad och skryta över det så ska det också vara en stor stad. Typ New York eller Tokyo.
* Parasithelvetetsjäveltattarsnorungar som går på bidrag istället för att jobba. Tror ni att jag vill pröjsa er lön hela livet eller ? Bla bla det finns inga jobb, Nää det vill jag inte jobba som osv. Man får väl arbeta sig uppåt. Så har det alltidvarit. Alla kan inte vara, och avlönas som hjärnkirurger eller rymdforskare.
* Folk som klankar ner på det ena och det andra utan att kunna ge ett enda vettigt argument.
*Det svenska "skyddsnätet" som närmast uppmuntrar till dagdriveri. Hårdare tag mot såväl svenskar som invandrare, tack!
*Folk som efter att de har tagit ut sina pengar, står kvar framför bankomaten och läser sitt kontoutdrag i en minut när det är kö.
*När jag har tänkt ut något djupt att säga och blir avbruten av nån idiot, varpå jag glömmer bort vad det var jag hade tänkt säga
.*Folk som andas ljudligt.*Den främsta av alla: Folk som skriver med siffror istället för bokstäver (ex. l33t, h4xx0r). SLUTA ERA JÄVLA IDIOTER! De enda människorna som tycker ni är balla är andra jävla, helvetes, satans datormuppar!!! Skriv som folk, eller DÖ! (Viss överdrift kanske)
*Mitt rum som just nu ser ut som ett slagfält
*Folk som inte förstår att vid mötande gångtrafik så tar bägge ett halvt steg åt höger. Ifall någon av misstag skulle råka ta ett halvt steg åt vänster så stå still och låt denne istället nu ta ett helt steg åt höger. (Där har ni det ultimata svaret)
*Skolmat.
*Folk med grova fördomar.
*Folk som kan en detalj inom ett brett ämne, och tror därmed att de är experter inom ämnet
*Folk som inte klarar vara ärliga när det gäller saker som att de t.ex inte vill prata med en eller rent utav bara vill bryta kontakten helt. Istället så kommer de med lama ursäkter till varför de aldrig svarar i telefonen, eller till varför de aldrig svarar ett på ICQ-msg. Vill du inte ha något med mig att göra, så säg för helvete det och låt mig inte komma underfund med det själv. Så svårt är det fan inte att skriva eller säga en liten mening.
*Svartklädda deppjävlar som tror att de är så rätt när de inte äter kött och leker intellektuella.
*Kallprat
*Människor som inte kan säga tack
*Snåla människor
*Folk som måste göra slut på lönen innan den nya kommer. Det kan vara lite farligt att ha pengar över?
* Folk som går långsamt. Håll till höger eller håll dig hemma
*Raggare
*Väckarklockor utan "snooze"
*Killar som skyter om sina knull eller slagsmål...
*Fjortisar som heter [Saknar Rickard, BsB 4-ever, RaBBIt] på MSN.
*Aftonbladet
*Folk som luktar äckligt
*Människor som hela tiden säger att dom är tjocka och fula, och när man försöker övertyga dem om att de inte alls är tjocka/fula, lyssnar de inte för fem öre utan fortsätter gnälla.
*Homosexuella som inte är homosexuellsa utan som säger att dom är det för att få uppmärksamhet. Och som dessutom får folk i deras omgivning att också säga att de är homosexuella.

Dagens låt (insert valfri jävla depplåt här)

Okej, nu ska det till mycket för att jag ska gnälla igen. Peace!

3 kommentarer:

Henrik sa...

Hehe, din bittra jävel... det är nu man ska dra till med något klyschigt som "efter regn kommer sol", men jag tror jag avstår..

/J sa...

Jag väljer istället den lite mindre klychiga "Kom igen nu Jocke, bryt ihop och kom igen."

Anonym sa...

Dina bloggar är otroligt långa!!! :O
fast den där listan har jag visst läst en gång. och det gör jag inte om :P