torsdag 17 maj 2007

Sjuk typ av tragikomik

Det tog mig en kvart att komma på rubriken, den är ändå inte passande.
Anekdot: Jag träffade Johanna på A6 idag. Nu på eftermiddagen skulle hon hem till en kompis och hämta en pajform som hon glömde nyår. Varför hade hon då väntat tills nu? Jo, det hade alltid kommit upp något roligare men idag stod valet mellan att hämta formen eller läsa läxor.

Jag befinner mig i en minisituation av hennes kval just nu, jag har varit igång att skriva den här bloggen i flera dagar. Men det har alltid kommit saker i vägen, ska bara kolla muss.se svd, ja allt det där och sen blir klockan för mycket. Blä på det.

Bloggen på riktigt:
Fredags så hade jag, Sabina och Fredrik filmkväll, en mindre lyckad egentligen Tittade på Spiderman3 och sen satt vi och halvsov, dålig planering kanske men jaja, inte så spännande

Lördags så åkte jag till linköping efter att först ha missat pendeln (Klockan i min bil går fel, jag skyller allt på Viktor)
Det resulterade i ett besök på systembolaget i Mjölby och jag plockade ut den sista flaskan mintu samt lite annat. På vägen till pendeln igen så kom en dam fram till mig och frågade vart systembolaget låg. Hade hon frågar ifall jag inte bar på den kassen?
Kasse, påse förresten, vad är det för skillnad, bara ordet?

Efter pendeln som jag nu var i god tid till men samtidigt ganska nära att missa (hörlurar på stationen i väntan på tåg är inte alltid bra) så kollade vi runt lite. Vissa personer är enkla att shoppa med, andra svårare.
Med en kvart kvar tills alla butiker stänger kommer jag på att jag behöver mig en vår/sommar jacka. Springer in på Johnells, hittar inget, Peak, hittar inget, Boomerang, Solo, Gant likaså, sen kommer det TADA Lin&Co. Den hänger lite i skymundan nästan, ni vet mot skyltfönstret på galgarna så man måste leta igenom alla för att hitta den, prövade en F.K jacka men den var för stor tyvärr men bredvid den hängde den, en L och en S Tiger-jacka. "Den, den vill jag ha." tänkte jag, prövade den lite snabbt och impulsköpte den. Kollade kontoutdraget och hade 231kr kvar att spendera på kvällen. (Jag hittade min sedelklämma sen så så synd är det inte om mig.)

Senare på kvällen efter ett besök på Citygrillen och citatet på måndagen på jobbet "kom hon inte in, hon kom inte ut" får ni gissa själva hur det hela gick. Men jag och Totte hade jätteroligt iaf.

  • Jag blev kallad snål
  • Sista drinken var gjord av kärlek
  • Tydligen med på några vimmelbilder
  • Jag bränner på tok för mycket pengar i nuläget.
  • "Kolla, där är slampan"
  • Timbuktu!!!
  • INGEN KAN LJUGA SOM VI
  • "Varför tror du vi ränner på krogar för då?"
  • "Vi stannar kvar och kollar om det blir något bråk"
  • Du förstod helt enkelt inte utskällningen

Onsdagen blev väldigt spontan

på tisdagskvällen kom jag på att jag var ledig söndag.

Citat ur konversationloggen:


WE GOT OUR TROPHY BACK
Jönköping?

WE GOT OUR TROPHY BACK
A6 har öppet mellan 11-17

Totte (L) Linda
Låter som en otroligt mycket dyrare resa :P

Totte (L) Linda
Nämde jag pengabristen?

WE GOT OUR TROPHY BACK
Trååååk

Totte (L) Linda
När åker vi isf? :P

WE GOT OUR TROPHY BACK
Det tar trekvart från ödeshög, så runt 11 kanske?

Totte (L) Linda
Låter ju smått intressant faktiskt

Totte (L) Linda
Vi stänger inga dörrar, vi spikar det inte, men det låter intressant

WE GOT OUR TROPHY BACK
Fast du får du nog trolla lite med din ekonomi

Totte (L) Linda
Jag kan trolla till mej 4500 relativt lätt

WE GOT OUR TROPHY BACK
Du ser, hur enkelt var inte ekonomifrågan löst ;)

Totte (L) Linda
Utgång i jönköping med plupp?

WE GOT OUR TROPHY BACK
Löser det sig med sovplats och förfest?

Totte (L) Linda
Jag ringer Fredrik

Totte (L) Linda
Fixat

Totte (L) Linda
Men då duschar jag när jag kommer hem så drar jag in till dej så drar vi till fredrik, förfest, ut, hem sova, upp shoppa, äta, hem ?

WE GOT OUR TROPHY BACK
Det kör vi på, sovdags nu, hörs imorgon

Sen kan jag säga att Fredrik gick med på att vi sov där, vilket resulterade i förfest, bjuda dit folk, utnyttja honom som chafför och sova där.

Utgången var annorlunda, vissa dricker mer än andra, vissa har mer koll på vad det gör än andra och vissa kan inte jämt hålla fingrarna i styr

Fredrik hämtade oss i mina ögon lite för tidigt men det blev så och det var inte mitt fel. (noterar du den indirekta utskällningen? T)

  • "Jag gav nog ut mitt nummer till någon"
  • "Hon är het"
  • Ja, tror du jag dejtar fula kvinnor?
  • Jag är stolt över dig Paula
  • Henning hade en D80, snudd på avundsjuk
  • Det blir mer Mintu än Sambuca i fortsättningen

Efter att ha vaknat av en som alltid morgonpiggefterfyllan tottechillade vi lite, drog och shoppade, ringde Johanna som mötte upp oss och tro det eller ej men hon är beviset på att kvinnor kan shoppa snabbt. Hon provkörde min bil och försökte översätta Leeroys text i Eurotrash men det gick sådär.

Sammanfattningsvis: Nöjd, fattigare, rikare, lyckligare. Nu ska jag inte dricka på ett tag igen. Tror jag.

Bloggens låt: Timbuktu - karmakontot

1 kommentar:

Henrik sa...

Jag tror inte ens att en infödd fransman kan översätta Leeroys lines.. :)