torsdag 31 maj 2007

Hallå, TV?

Förstår inte ni vad som just hänt. United med Glazer i fronten har spenderat runt 700 jävla mille under två timmar, hur hände det? Varför hände det? Varifrån kommer pengarna?

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=431940

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BB4CEE8FA%2D9A47%2D47BC%2DB069%2D3F7A2F35DB70%7D&newsid=431947

Den lilla tranfersmuppen som lirar FM är utav sig av glädje.
Om ni skulle börja spela FM08 när det kommer så lovar jag er att United kommer krossa allt, ALLT!

Så effektivt också, affären med Owen har hållt på flera månader och det var två säsonger sedan United visade sitt första intresse.

Jag har inte stenkoll, Nani vet jag vem det är och har sett spela lite men Andersson? Huh?
Alla vet att vi inte har pengar, men vad hände?

Två saker som oroar mig:

*Giggs, tillsammans med OGS min absoluta favoritspelare, vart ska han få plats nu? För några dagar sen gjorde han klart att sluta i landslaget för att fokusera mer på United, hjälper det?

*Pengarna, med alla bonusar och klausuler i kontrakt lär vi behöva punga ut med närmare miljarden för att få ihop det hela, varifrån kommer de pengarna?
*Nytt tv-avtal
*Höjda biljettpriser
*Spelarförsäljningar

Därifrån kommer det

Dagens låt: GLORY GLORY MAN UNITED!

(Jag vet, jag skulle inte skriva mer om fotboll på ett tag men vissa saker måste förevigas)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaså inte så att pengarna kommer från stora amerikanska ägaren... (mini-Chealsea?):)?

/J sa...

Bha, Jens, jag trodde du visste mer än så. När Glazer tog över klubben var det med lånade pengar. Ett lån han senare förde över på själva klubben (företaget), det är ränta och amorteringar på närmare 400 mille varje sässong, det är ungefär vad Uniteds resultat en sässong är. Men nu helt plötsligt finns det 700 mille extra, vad kommer hända?