tisdag 9 oktober 2007

Nästan rastlös

Efter att ha unnat mig en sovmorgon i torsdags och bara jobbat 10-18 så åkte jag på monsterpasset på fredagen, nämligen 06-20:30. Det gick bättre än jag trodde, förutom på slutet när vi höll på att bli blåsta av en firma som "hade pratat med chefen och fått en kredit på 2000" men varken ägaren eller butikschefen hade hört talats om det men eftersom ingen av de var där och det faktiskt var en poteniel storkund så skulle vi ge dom en kredit på 500 tillsvidare. Då blev det helt plötsligt för dyrt med faktueringsavgifter och det passade inte. Nåja, ingen större förlust skulle jag tro.

När jag kom hem hade mamma fått besök från Östersund av sin gamla barndomskamrat Monika, de satt och åt kräftor och drack gott.



Sovmorgon på Lördag var det inte tala om, skjutsa mina föräldrar + Monika till Östgötaporten straxt före åtta för avfärd till Sthml och se mammas 50årsprestent "Nanne vild" Monika skulle senare bli upphämtad av någon. Efter det försökte jag sova vidare men det gick inte alls, upp på en liten fotorunda i trädgården. (resultat på bdb från idag, inte haft möjlighet att ladda upp dom (nu ljög jag, jag har kunnat men inte orkat. Fy)) Efter några försök fick jag tag i totte och Linda och efter viss fördröjning åkte vi till linköping för lite allmän shopping. Vidare hem till mig för matlagning, film och popcorn. De lämnade vid 11tiden ungefär och efter det så återstod disken och sen återigen för lite sömn.



Söndagen lyckades jag med konststycket att inte försova mig en jobbsöndag klev jag upp planenligt vid 6tiden och stämplade in såtidigt som 07:55. Var där till ett och under tiden träffar jag Marie som föreslår en golfrund tillsammans med henne, Bengt och Janne. Alldeles för tråkigt för att avstå, en lunch och ett ombyte senare är jag på Stora lund för min andra golfrunda för sässongen. Jag slår piss de två första hålen men sen så ordnar spelet upp sig och till råga på allt så vinner jag. med 14poäng kontra 12,13,10 poäng (tror jag) Efter det brådskar jag till porten där mina föräldrar väntar, åker hem, käkar kvällsmat och somnar gott efter en tid vid MSN.



Måndag 07-16, somnade på soffan efter jobbet och det blev inte alls bra för min nattsömn men det gick bra ändå, konversationen börjar stämma igen, jag tycker om det.



Tisdag började jag sex, plockade varor till nio, sen en halvdan kurs på festvåningen med "sådär" mat och obekväma stolar. Efter det har jag suttit i telefon med tre kvinnor i några timmar, lagat pannkakor och nu är jag här. om en halvtimme ska jag kolla ifall det finns något att tippa på systemet, kolla så att allt stämmer inför lördag och faktiskt en liten sovmorgon till 10 imorgon.

På lördag, då är det dags.

Dagens låt: Kanye West - I Wonder

Inga kommentarer: