måndag 11 februari 2008

"Svenskar är också människor"

Har ni möjlighet, så se den. Hysteriskt rolig show av F. Lindström där han fullkommligt driver sönder den svenska mentaliteten med "Världens bästa land och världens sämsta folk" Om hur invandrare har har svårt eftersom ingen har civilkurrage nog att hjälpa dom, att det endast i Sverige som uttrycket "Jag känner honom inte privat" finns. Dessutom har vi 7 olika% på öl och folkölen står för det mesta, däremot så skäms svensken för att servera folköl. Det är helt enkelt för lagom. I Danmark så får du en öl när du beställer en öl.

Sen så var det det där med mjölkpaket också, senapskål (googla det)
Hans anekdot om smygrasismkänslan
(fritt citerat)
"Jag beställde en semla på ett café i stockholm för ett tag sen, det var en kille från libanonen som serverade. Han hade läst på lite om oss svenskar och visste att vissa föredrog varm mjök till semlan. Jag tycker ju inte om det egentligen men för att inte verka rasistisk så tackade jag artigt ja. Då hällde han i mjölk på fatet där semlan stod och värmde och det väldigt grötigt och inte alls gott.

Då kommer man till frågan, är det rasistiskt att säga till? Det hjälper ju mig att inte säga något, det blir ingen pinsam situation (för det är vi svenskar livrädda för) men då tror ju libanesen att det ska vara så. Men om ingen annan sagt till så klassar han ju mig som rasistisk"

Väldigt svåra sociala situationer helt enkelt.

Jag har också varit på en kentkonsert (Du har något att se fram emot C) Ljudet var dåligt i början men helheten var riktigt bra. Imponerande ljusshow.

Imorgon skriver jag en tacklista. jag ber om ursäkt redan nu ifall jag glömmer någon

http://bombom9999.bilddagboken.se/index.php?main=L3AvZGF5dmlldy5odG1sP3Q9MTIwMjY4NDQwMSZpZD0xNjM1OTM0NDQ=

Inga kommentarer: