tisdag 12 februari 2008

Tack

Jag har som bekant mist min farfar i slutet av förra månaden. Begravningen var idag, lite senarelagd än "vanligt" pga inflygande kusiner från andra sidan atlanten och starka viljor angående prästen och solosångerskan.

Farfar stod mig väldigt nära, jag åt middag där två gånger i veckan i ungefär ett år och när det bara var några månader kvar så sa han att jag var en av dom som stod dom absolut närmast. Jag saknar honom mycket och har emellanåt varit väldigt ledsen för hans bortgång. Det finns personer jag vill tacka. Jag ber redan nu om ursäkt ifall någon skulle känna sig bortglömd. Men listan som följer

  • Farmor, Mitt i hennes största sorg i livet har hon styrka att ta hand om sina barn och barnbarn.


  • Min familj, som alltid fanns ni där när jag behövde, agerade helt rätt och hanterade det bra


  • Familjen Collberg, min faster och hennes familj. Ni fanns också där


  • Släkt och vänner till farfar, ni gjorde begravningen till en värdig och otroligt vacker avslutning.


  • Johanna, för att du lyssnade och förstod


  • Nathalie, för att du fick mig att prata


  • Linda, för att du är du


  • Muss.se jag vet inte varför men det blev ni först


  • Sabina, för att du förstod


  • Cecilia, för att du brydde dig trots omständigheterna


  • Paula, för att du förstår och ursäktar


  • Sandra, vi pratar alldeles för sällan, men jag vet att du finns där


  • ICA ödeshög, jag vet inte om ni förstår, men tack för att ni försöker.


  • Alla ni som gjorde insättningar till cancerfonden i farfars minne.


  • Amanda, Elin, Totte, Johnells, Sara, Dunkla rum, Bäck, Kent, Fredrik Lindström, alla som fått mig skratta och må bättre. Tommy, Anna Ternheim. Natalie, kunderna på ICA som jag inte hade en aning om vilka ni var kom fram och beklagade sorgen, alla som jag har glömt.




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har nästan inget liv utanför skolarbetet känns det som.. Men vi borde prata lite oftare nog :) Välkommen att läsa min blogg, det skrivs kanske inte så mycket, men kvalitet framför kvantitet ;) Ha det bra vännen! Kram.

..och fina bilder från begravningen!