lördag 1 mars 2008

Jobbgrejer

http://carl-philip.blogspot.com/2007/12/rent-principiellt-s-r-det-inte-s-tokigt.html

Jag tror mycket på det där, det är en av anledningarna att när jag och min chef pratade framtiden för ICA ödeshög jag kläckte citatet "Är jag kvar här fem år så äger jag butiken"
Jag måste erkänna att jag trodde han skulle börja skratta åt mig eller åtminstonde säga något ironiskt men istället så beskriver han sin väg, att han förvisso saknade utbildningar men hans erfarenhet gjorde att ICA godkände honom som handlare. (Det funkar så, A*d*r* äger sin egen butik men när han ska sälja så måste ICA godkänna näste handlare)

Hans ursäkt var att han aldrig jobbat i en butik som haft råd att utbilda honom, sen så kollade vi på intranätet och han beskrev de två utbildningar jag blev tvungen att gå för att godkännas. Ett totalt värde av över 60.000 och orden "Jag har ju aldrig jobbat i en sån stor butik så att det har funnits pengar att utbilda mig, men för din del är det skillnad" så växte självförtroendet.

Sen om det ligger någon sanning bakom det hela är oklart, jag börjar gnälla lite på jobbet om att jag ska flytta snart och inte ser poängen i att pendla 6-7 mil dagligen till ett jobb jag kan få betydligt närmare och det här kan varit ett trix för att behålla mig kanske något år till. Nåja vi får se vart det leder.

-------------

Annars så ringde TRE till mig förra fredagen om att de ville ha in mig på en intervju, på något sätt lyckades jag dominera samtalet totalt ( jag har svårt för det när jag pratar med okända människor ), jag sa att det fanns ett intresse kvar (Trots att det egentligen aldrig gjort det och ansökan fylleskrevs ganska sent en lördagskväll långt ifrån nykter) Hur som vill de att jag ska ner till STHML och intervjuas. Jag beskrev min situation som "väldigt upptagen människa" och frågade ifall det gick att lösa på annat sätt än resa för min del. Efter lite resonemang fram och tillbaka så föreslog han att jag skulle höra av mig när jag hade en STHML-resa inplanerad och så kunde vi ta intervjun då. Nåja, vi får se vart det leder

-------------

Övrigt

  • Jag ska till banken några veckor framöver och måste leta fram papper jag inte har en aning om vart jag ska
  • Uniteds match börjar om tio och är ganska orolig
  • Jag har blivit utvald av VV att göra en undersökning om trafiken i Sverige och europa (och officiellt har jag inte ens en bil)
  • Jag har börjat spela COD4, hur kul som helst
  • Jag måste träffa Paula snart, på riktigt
  • Jag har fått höra citatet "Hennes efternamn gjorde att det hela gick från en fyllegrej till en bedrift. Gift dig med henne!"
  • Jag har blivit anklagad för att vara för djup
  • Jag ska ut ikväll för första gången sen farfar dog
  • Jag har fortfarande inte lärt mig uppskatta Radioheads senaste platta
  • Jag måste nog ta tag i en jäkla massa saker, ganska snart dessutom men dagarna har en förmåga att försvinna, samt bristande motivation, jag har det på tok för bra för mitt eget bästa
  • Nu börjar United matchen

Dagens citat (som inte är sagt idag): "Man kan inte leva i en lögn"

3 kommentarer:

Anonym sa...

"They say that the truth can set you free, that's a lie. The truth is lies can protect us. Lies keep us safe from the truth." Typ.

Cecilia sa...

Du är helt klart ett chefsämne J, det där fixar du galant ;)

Anonym sa...

Jag förstår dig, typ.


Faktum är att den första var en butikschef utbildning för 30k ;)