måndag 7 juli 2008

Allt vettigt från lunarbloggen Part VII

Om man skriver mer än 50 tecken i rubriken så börjar lunarstorm retas med dig, man ser bokstaven man skriver i ungefär en halv sekund. sen försvinner den. Det irriterar mig.Meningen var att rubriken skulle vara "Pepparkakshus, Norah Jones, Jönköping och bra vänskap"Slå ihop allt det här och jag lovar er en mysig stämningI fredagseftermiddag så åkte jag ner till Jönköping, bussen var lite sen men jag hittade en busen att fördriva tiden med så det var absolut ingen fara (förutom att jag hade glömt vantar). Johanna mötte upp mig på stationen och sen åkte vi till A6 och shoppade, på vägen dit han vi med följande

* En person pekade finger åt oss när hon missade ett övergångsställe och hon tutade för att han gick över vägen
*Hon glömde blinka flertalet gånger
*Tre varv i samma rondell
*och samtidigt vinkar vi åt några människor som står bredvid.
*Folk tutar lite på henne
*"Vi ställde väl bilen ganska nära?"
*Ja Johanna, bara längst bort
*Vi skrattar så vi nästan dör när hon berättar om när hon krockade med en lyktstolpe
*Men hon varnade mig innan att hon inte var den bästa chaffören.

Efter vi åkt till hennes lägenhet, lämnat sakerna så åkte vi till en kyrka där en av hennes klasskompisar skulle predika. Jag vill säga att jag ser mig själv som "ganska troende" jag tror på mycket av det som sägs i kyrkan, jag är döpt, konfirmerad och går i kyrkan ungefär en gång per år. Det här var galet, inte jättegalet men det var inte inom min tankeram. Hon som predikade hade drömt att en röst sa till henne att hon skulle bli predikör.

Hon berättade att hennes mamma hade haft cancer 2 gånger och opererat sig båda gångerna, hon bad både gångerna och det gick bra både gångerna, det kan jag förstå lite. Men när hon började med att hon hade sovit dåligt en natt och fått ont i nacken, sedan så bad hon och dagen efter var det borta. Jag kallar det nackspärr, hon kallade det mirakel. Senare såg jag på håll hur överlycklig hon var när hon berättade om hur bra det gick och att det här var guds mening med henne. Personen i fråga har varit mobbad hela livet och fått diverse sammabrott och självmordstankar och jag tror att frikyrkan är väldigt viktig för henne, just därför var jag tyst.

Jag har inte en aning om hur Johanna ställer sig till det här och det skrämmer mig lite.Senare åkte vi ner till hennes lägenhet igen, och innan kyrkan så visste vi inte hur vi skulle fördriva tiden eftersom min buss inte gick hem förrns 01:30, vi gick in på konsum och skulle köpa något att äta iaf, i affären (Konsum, jag gnällde på att det inte var ICA ungefär hela tiden) kommer hon på att det faktiskt finns fika hemma hos henne. och vad ser vi då om inte ANNAS pepparkakshus? Hur bra som helst. Vi köper det, florsocker, godis och allt annat som behövs. Vi bakade pepparkakshus, lyssnade på Norah Jones (hon har en liten, men imponerande skivsamling)

Huset blev... Sådär, Hon ska ta kort på det men jag vet inte om jag vågar visa upp det :PSen åkte jag hem, världens bästa Emil hämtade mig halv tre på porten och jag somnade framåt halv 4.

Promoe - White Mans Burden är årets skiva
Lars Winnerbäck på stångebrofältet är årets konsert
Min TV är årets köp
Jönköping är den stad jag "upptäckt" iår
Vidic är årets värvning i PL
Fotbolls VM var årets fest
"We are going to night club" är årets interna skämt
Paula är årets nya kompis
http://img96.imageshack.us/img96/5746/2scroo...
Peace!

Inga kommentarer: